TANEC MAGNETICKÉ BALERÍNKY / Andrea Miltnerová (CZ/UK)
Česká taneční platforma 2013
délka představení: 35 min
pohybová retroexprese
jazykově bezbariérové
choreografie a intepretace: Andrea Miltnerová
koprodukce: Motus o.s. - produkce divadla Alfred ve dvoře
zvukový a světelný design: Jan Komárek
koprodukce: Motus o.s. - produkce divadla Alfred ve dvoře
zvukový a světelný design: Jan Komárek
„Za celou dobu se téměř nepohnula z místa, přesto dokázala v divákovi vyvolat takřka transcendentální zážitek z dokonalosti pohybu... místo kladení otázek křičí svým tělem osvobozující odpověď, kterou je krása.” Karolína Jermářová, Fřesh Fľesh
„Její (Miltnerové) magnetickou balerínku zničí obsedantní disciplína, obsedantní symetrie, autoritativní geometrie pohybu, z níž neumí najít jiné východisko než sebedestrukci. Je to ovšem úchvatně krásná a pohybově napínavá sebedestrukce. ” Nina Vangeli, Taneční zóna
Pohyb v kontextu obrazu a zvuku - obraz a zvuk v pohybu. Magnetická balerínka je přikovaná ve své světelné kleci, ale odtud zároveň otevírá jiné dimenze. Intenzivní pohybové sekvence ve spojení se zvukovou koláží a úzce napojeným, pohyblivým světelným designem, předkládají nenásilné, místy iritující, jindy zranitelné, osobní svědectví o urputné obsesi pohybem.
Tento koprodukční projekt Andrey Miltnerové a Motus o.s. byl vybrán na prestižní seznam tzv. Priority Companies 2013 nejvýznamnějšího evropského networku Aerowaves.
Představení je součást projektu Nová Síť 2013 a TANEC PRAHA v regionech.
Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu trvale žijící v Praze, se už řadu let koncentruje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Poté dostala angažmá v baletu Národního divadla v Praze. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, například Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Pracovala jako režisérka, choreografka a tanečnice s hudebními soubory Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tančila v barokních operách Národního divadla v Praze, v zámeckém divadle v Českém Krumlově, na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku. V současné době Andrea spolupracuje s francouzskou choreografkou Françoise Denieau a účastní se jako tanečnice jejího turné po Francii – v jeho rámci vystupuje mj. v Paříži (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), ale také v Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Její současný sólový taneční projekt Fractured byl velice úspěšně uveden
v Německu na euro scene Leipzig, dále na festivalu Unidram Potsdam i v Polsku a je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku. Tanec magnetické balerínky uvidí návštěvníci festivalu Spring Forward (Zürich Tanzt) v Curychu, byl pozván i do Aarhusu v Dánsku, do divadla The Place v Londýně a na Paradiso v rámci festivalu Julidans v Amsterdamu.
Jan Komárek
Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie, kde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Poté odešel do Kanadského Toronta a zde založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční autorské projekty, jako například: Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011) anebo Útroby krávy (Košické Divadlo na peróně). Kromě toho pracuje coby světelný designer převážně na poli alternativní scény, uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou festivalem Next wave a v roce 2010 Cenu za světelný design, udělenou v rámci festivalu Česká taneční platforma.
Představení se koná v rámci festivalu Česká taneční platforma / 11. – 14. 4. 2013
19. Festival českého současného tance a pohybového divadla pořádá Tanec Praha o. s.
Předprodej vstupenek probíhá na pokladně divadla Ponec a 1 hodinu před začátkem představení i na pokladně divadla Alfred ve dvoře.
Rezervace na ponec@tanecpraha.eu.
www.ceskatanecniplatforma.cz
„Její (Miltnerové) magnetickou balerínku zničí obsedantní disciplína, obsedantní symetrie, autoritativní geometrie pohybu, z níž neumí najít jiné východisko než sebedestrukci. Je to ovšem úchvatně krásná a pohybově napínavá sebedestrukce. ” Nina Vangeli, Taneční zóna
Pohyb v kontextu obrazu a zvuku - obraz a zvuk v pohybu. Magnetická balerínka je přikovaná ve své světelné kleci, ale odtud zároveň otevírá jiné dimenze. Intenzivní pohybové sekvence ve spojení se zvukovou koláží a úzce napojeným, pohyblivým světelným designem, předkládají nenásilné, místy iritující, jindy zranitelné, osobní svědectví o urputné obsesi pohybem.
Tento koprodukční projekt Andrey Miltnerové a Motus o.s. byl vybrán na prestižní seznam tzv. Priority Companies 2013 nejvýznamnějšího evropského networku Aerowaves.
Představení je součást projektu Nová Síť 2013 a TANEC PRAHA v regionech.
Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu trvale žijící v Praze, se už řadu let koncentruje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Poté dostala angažmá v baletu Národního divadla v Praze. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, například Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Pracovala jako režisérka, choreografka a tanečnice s hudebními soubory Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tančila v barokních operách Národního divadla v Praze, v zámeckém divadle v Českém Krumlově, na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku. V současné době Andrea spolupracuje s francouzskou choreografkou Françoise Denieau a účastní se jako tanečnice jejího turné po Francii – v jeho rámci vystupuje mj. v Paříži (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), ale také v Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Její současný sólový taneční projekt Fractured byl velice úspěšně uveden
v Německu na euro scene Leipzig, dále na festivalu Unidram Potsdam i v Polsku a je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku. Tanec magnetické balerínky uvidí návštěvníci festivalu Spring Forward (Zürich Tanzt) v Curychu, byl pozván i do Aarhusu v Dánsku, do divadla The Place v Londýně a na Paradiso v rámci festivalu Julidans v Amsterdamu.
Jan Komárek
Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie, kde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Poté odešel do Kanadského Toronta a zde založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční autorské projekty, jako například: Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011) anebo Útroby krávy (Košické Divadlo na peróně). Kromě toho pracuje coby světelný designer převážně na poli alternativní scény, uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou festivalem Next wave a v roce 2010 Cenu za světelný design, udělenou v rámci festivalu Česká taneční platforma.
Představení se koná v rámci festivalu Česká taneční platforma / 11. – 14. 4. 2013
19. Festival českého současného tance a pohybového divadla pořádá Tanec Praha o. s.
Předprodej vstupenek probíhá na pokladně divadla Ponec a 1 hodinu před začátkem představení i na pokladně divadla Alfred ve dvoře.
Rezervace na ponec@tanecpraha.eu.
www.ceskatanecniplatforma.cz