JÁ TADY, TY TAM / Tereza Benešová, Dragan Stojčevski a Jan Beneš
Podívej se na tu hudbu! Performance pro všech šest smyslů.
délka představení: 50 min
Zvuk, světlo a fyzická akce
jazykově bezbariérové
hrají: Tereza Benešová, Dragan Stojčevski
koncept: Dragan Stojčevski, Jan Beneš, Tereza Benešová
světelný design: Jan Beneš, Matěj Beneš
zvuk: Michal Vaniš
koncept: Dragan Stojčevski, Jan Beneš, Tereza Benešová
světelný design: Jan Beneš, Matěj Beneš
zvuk: Michal Vaniš
“Vynikající divadelně hudební performance”
(Marta Harasimowitz, Nový Prostor)
Já tady, ty tam hledá specifickou formu divadelního vyjádření, tvořenou zvukem, světlem a fyzickou akcí. Hlavními aktéry jsou muž a žena hrající na akordeon. Hudba tvoří nehmotnou matérii, která asociuje různé polohy komunikace. Světlo se stává partnerem hudby a mění se ve vztahu ke skladbě.
Z koncertu se stává divadelní představení, z dua trio a počet účinkujících se proměňuje násobením pohybujících se stínů, nebo jejich zanořením se do tmy. Hudba ve tmě. Světlo v tichu. Jsou důležití lidé na jevišti nebo jen hudba? Či prostředí, ve kterém se představení odehrává? Je zde mnoho možností, které chtějí autoři prozkoumat a využít k celkové kompozici večera. Jedná se vůbec o první společný projekt autorů.
(Marta Harasimowitz, Nový Prostor)
Já tady, ty tam hledá specifickou formu divadelního vyjádření, tvořenou zvukem, světlem a fyzickou akcí. Hlavními aktéry jsou muž a žena hrající na akordeon. Hudba tvoří nehmotnou matérii, která asociuje různé polohy komunikace. Světlo se stává partnerem hudby a mění se ve vztahu ke skladbě.
Z koncertu se stává divadelní představení, z dua trio a počet účinkujících se proměňuje násobením pohybujících se stínů, nebo jejich zanořením se do tmy. Hudba ve tmě. Světlo v tichu. Jsou důležití lidé na jevišti nebo jen hudba? Či prostředí, ve kterém se představení odehrává? Je zde mnoho možností, které chtějí autoři prozkoumat a využít k celkové kompozici večera. Jedná se vůbec o první společný projekt autorů.
Tereza Benešová - studuje na DAMU scénografii alternativního a loutkového divadla. Kromě scénické tvorby též hraje na akordeon a zpívá ve známé kapele - Pět pičí bez dud (Vobezdud).
Dragan Stojčevski - studoval scénografii v Bělehradě a v Praze. Vedle scény navrhuje i kostýmy a plakáty. V současné době se zabývá tvorbou site-specific projektů u nás i v zahraničí. Jako malíř a grafik měl několik samostatných výstav. Od roku 2007 intenzivně hraje na akordeon s kapelou Mamapapa banda a skládá scénickou hudbu. Je též členem kapely IconOrchestra, která živě doprovází němé filmy a divadelní představení.
Jan Beneš - performer, choreograf, světelný designér mnoha projektů a divadel, absolvent konzervatoře Duncan Centra a ročního studijního pobytu v Laban Centre v Londýně. Jako autor a interpret je podepsán pod úspěšnými projekty nonverbálního divadla, např. Neuvěřitelná putování Jana Eskymo Welzla, či Polaris. Jedním z významných počinů na poli světelného designu je projekt Špalíček (2009). Hraje též na akordeon.
podpora: Divadlo Alfred ve dvoře a DAMU
Dragan Stojčevski - studoval scénografii v Bělehradě a v Praze. Vedle scény navrhuje i kostýmy a plakáty. V současné době se zabývá tvorbou site-specific projektů u nás i v zahraničí. Jako malíř a grafik měl několik samostatných výstav. Od roku 2007 intenzivně hraje na akordeon s kapelou Mamapapa banda a skládá scénickou hudbu. Je též členem kapely IconOrchestra, která živě doprovází němé filmy a divadelní představení.
Jan Beneš - performer, choreograf, světelný designér mnoha projektů a divadel, absolvent konzervatoře Duncan Centra a ročního studijního pobytu v Laban Centre v Londýně. Jako autor a interpret je podepsán pod úspěšnými projekty nonverbálního divadla, např. Neuvěřitelná putování Jana Eskymo Welzla, či Polaris. Jedním z významných počinů na poli světelného designu je projekt Špalíček (2009). Hraje též na akordeon.
podpora: Divadlo Alfred ve dvoře a DAMU