ZRUŠENO! MEZZO / Profil Secondhand Women
Divadelní happening
délka představení: 80 min
(kolektiv) Secondhand Women
hrají: Helene Kvint, Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková
hudba: Lada Plachá
koncepce: Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková, Helene Kvint
korzety: Federica Forni
light design: Šárka Havlíčková
námět: Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková, Helene Kvint
režie: Viktorie Čermáková
text: Elisabet Jökulsdóttir, (kolektiv) Secondhand Women
výtvarná spolupráce: Marie Šmidl
hrají: Helene Kvint, Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková
hudba: Lada Plachá
koncepce: Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková, Helene Kvint
korzety: Federica Forni
light design: Šárka Havlíčková
námět: Petra Moře Lustigová, Stefania Thors, Halka Třešňáková, Daniela Voráčková, Helene Kvint
režie: Viktorie Čermáková
text: Elisabet Jökulsdóttir, (kolektiv) Secondhand Women
výtvarná spolupráce: Marie Šmidl
POZOR! Z důvodu mezinárodních problémů v dopravě jsme nuceni zrušit Profil Secondhand Women včetně tohoto přestavení! Náhradní termín pro profil je 24.-27. listopadu. Omlouváme se a děkujeme za pochopení.
Autorská tvorba ženské jednotky Secondhand Women od počátku byla a stále je živým proudem současného myšlení, sebereflexe a tvůrčí citlivosti v programové páteři divadla Alfred ve dvoře.
Legendární představení Mezzo patří k tomu nejporozuhodnějšímu, co vůbec na české scéně projektového divadla za poslední desetiletí vzniklo. Profil nabízí jedinečnou příležitost užít si naživo tvůrčí jiskru, která vzniká ze spolupráce výrazných osobností: Helene Kvint, Petry Lustigové, Steffanie Thors, Halky Třešňákové a Daniely Voráčkové.
V češtině a angličtině
„Čekala jsem, že „to“ bude nějak jasné - moje práce, domov, manžel, děti, přátelé, výlety, pohoda. Moje matka říká, že věk kolem 35ti byla nejlepší léta jejího života. Vše bylo na svém místě. Nemám ten pocit.“ 5 žen po třicítce - ani holky ani dámy, zdravě sebevědomé a přirozeně nejisté, žily a tvořily v různých zemích, mají různé plány. Jsou to matky teenagerů, mimin a nebo i pochybující o tom, zda má smysl mít děti. Některé jsou v manželství, některé mají milenecké vztahy. Všechny jsou nezávislé umělkyně. Jsou ve věku „mezi“, kdy rekapitulují a mají dostatečně bohaté plány. Co od nich očekává společnost? Jak mají vypadat? Kam se mají zařadit? Chtějí být hlavně samy sebou, vědí, co to znamená a svobodu volby jsou připravené si obhájit. Pět výrazných uměleckých osobností se spojilo k vytvoření unikátní autorské revue o životě žen po třicítce. Představení vznikalo na základě mnoha sociálních otázek, které jsou úzce spojeny se současným chápáním, předsudky, tendencemi i představami o identitě mladých žen ve společnosti. Źánrově se toto avantgardní představení bude pohybovat mezi kabaretem, výtvarným a pohybovým divadlem.
Divadelní formaci SECONDHAND WOMEN založilo pět nezávislých žen, performerek, ve věku 30-40 let:
Petra Moře Lustigová, matka, Daniela Voráčková, matka, Halka Třešňáková, matka, Stefania Thors, matka
a Helene Kvint. Pocházejí ze tří zemí – ČR, Island a Dánsko. Svůj první společný projekt vytvořily v roce 2003. Secondhand Women respektují své rozdílné tvůrčí zkušenosti a schopnosti. Nepřijímají je jako konkurenci, ale pokládají je za výhodu. Pracují otevřeně s gender tématy o kterých se běžně nemluví. Zpracovávají „tabu“ témata o životě žen. Inspiraci berou především z vlastních životních zkušeností, ale i z příběhů jiných žen. Secondhand Women mluví o svých osobních či intimních pocitech, maličkostem dávají vážnost a důležitým věcem humor.
Autorská tvorba ženské jednotky Secondhand Women od počátku byla a stále je živým proudem současného myšlení, sebereflexe a tvůrčí citlivosti v programové páteři divadla Alfred ve dvoře.
Legendární představení Mezzo patří k tomu nejporozuhodnějšímu, co vůbec na české scéně projektového divadla za poslední desetiletí vzniklo. Profil nabízí jedinečnou příležitost užít si naživo tvůrčí jiskru, která vzniká ze spolupráce výrazných osobností: Helene Kvint, Petry Lustigové, Steffanie Thors, Halky Třešňákové a Daniely Voráčkové.
V češtině a angličtině
„Čekala jsem, že „to“ bude nějak jasné - moje práce, domov, manžel, děti, přátelé, výlety, pohoda. Moje matka říká, že věk kolem 35ti byla nejlepší léta jejího života. Vše bylo na svém místě. Nemám ten pocit.“ 5 žen po třicítce - ani holky ani dámy, zdravě sebevědomé a přirozeně nejisté, žily a tvořily v různých zemích, mají různé plány. Jsou to matky teenagerů, mimin a nebo i pochybující o tom, zda má smysl mít děti. Některé jsou v manželství, některé mají milenecké vztahy. Všechny jsou nezávislé umělkyně. Jsou ve věku „mezi“, kdy rekapitulují a mají dostatečně bohaté plány. Co od nich očekává společnost? Jak mají vypadat? Kam se mají zařadit? Chtějí být hlavně samy sebou, vědí, co to znamená a svobodu volby jsou připravené si obhájit. Pět výrazných uměleckých osobností se spojilo k vytvoření unikátní autorské revue o životě žen po třicítce. Představení vznikalo na základě mnoha sociálních otázek, které jsou úzce spojeny se současným chápáním, předsudky, tendencemi i představami o identitě mladých žen ve společnosti. Źánrově se toto avantgardní představení bude pohybovat mezi kabaretem, výtvarným a pohybovým divadlem.
Divadelní formaci SECONDHAND WOMEN založilo pět nezávislých žen, performerek, ve věku 30-40 let:
Petra Moře Lustigová, matka, Daniela Voráčková, matka, Halka Třešňáková, matka, Stefania Thors, matka
a Helene Kvint. Pocházejí ze tří zemí – ČR, Island a Dánsko. Svůj první společný projekt vytvořily v roce 2003. Secondhand Women respektují své rozdílné tvůrčí zkušenosti a schopnosti. Nepřijímají je jako konkurenci, ale pokládají je za výhodu. Pracují otevřeně s gender tématy o kterých se běžně nemluví. Zpracovávají „tabu“ témata o životě žen. Inspiraci berou především z vlastních životních zkušeností, ale i z příběhů jiných žen. Secondhand Women mluví o svých osobních či intimních pocitech, maličkostem dávají vážnost a důležitým věcem humor.
Projekt podpořili: Ministerstvo kultury ČR a Život umělce.
Premiéra: 20. listopadu 2003 v divadle Alfred ve dvoře
Premiéra: 20. listopadu 2003 v divadle Alfred ve dvoře