KALADO - workshop
Popsat techniku Kalado je stejně obtížné, jako vysvětlit umění zenu. Tyto dvě věci mají mnoho společného, nebo že by to byla věc jedna?
Technika Kalado je založená na projevu bytostné přítomnosti, na maximální otevřenosti a přirozenosti pohybu. Velká relaxace a uvolnění svalů, které se snoubí s pevností a jednoznačností umožňuje pohybu velkou lehkost a samozřejmost. Hlas se poté přirozeně otevírá a doprovází tělo v impulsech, které přichází. Technika přivádí k poslouchání vlastního těla, impulsů, rytmu a otevírá možnost přirozenosti bez vyumělkovaných a naučených stereotypů, kterými jsme často naplněni. Jednoduchost, lehkost a přímost výrazu poté až zamrazí. Základním principem je využívání vertikály, která se však někdy záhadně promění v horizontálu, velkým opěrným bodem je také využívání vlastní váhy těla a jeho přirozené stavby a fyziologie.
Sai Kijima se učil modernímu tanci v Japonsku, kde mu jeho učitel předal tajemství základního pohybu Kalado a naučil ho principům této techniky. Sai Kijima ji poté dále rozvinul do dnešní podoby. Po dlouhé řadě vystoupení a projektů v Japonsku se Sai Kijima rozhodl odcestovat a v současné době působí ve Švýcarsku, kde performuje a učí tuto techniku. Pořádá pravidelné letní školy v Řecku, Itálii atd., zapojuje se do různých experimentálních pohybově-tanečních projektů, videoartu, hostuje na tanečních konzervatořích atd. Většina představení nevyžaduje velké technické zabezpečení a je založena na využití prostoru takového, jaký je. Svou taneční kariéru Sai Kijima založil především na pouličních představeních a performancích, které prezentoval v Japonsku a následně po celé Evropě.
Technika Kalado je založená na projevu bytostné přítomnosti, na maximální otevřenosti a přirozenosti pohybu. Velká relaxace a uvolnění svalů, které se snoubí s pevností a jednoznačností umožňuje pohybu velkou lehkost a samozřejmost. Hlas se poté přirozeně otevírá a doprovází tělo v impulsech, které přichází. Technika přivádí k poslouchání vlastního těla, impulsů, rytmu a otevírá možnost přirozenosti bez vyumělkovaných a naučených stereotypů, kterými jsme často naplněni. Jednoduchost, lehkost a přímost výrazu poté až zamrazí. Základním principem je využívání vertikály, která se však někdy záhadně promění v horizontálu, velkým opěrným bodem je také využívání vlastní váhy těla a jeho přirozené stavby a fyziologie.
Sai Kijima se učil modernímu tanci v Japonsku, kde mu jeho učitel předal tajemství základního pohybu Kalado a naučil ho principům této techniky. Sai Kijima ji poté dále rozvinul do dnešní podoby. Po dlouhé řadě vystoupení a projektů v Japonsku se Sai Kijima rozhodl odcestovat a v současné době působí ve Švýcarsku, kde performuje a učí tuto techniku. Pořádá pravidelné letní školy v Řecku, Itálii atd., zapojuje se do různých experimentálních pohybově-tanečních projektů, videoartu, hostuje na tanečních konzervatořích atd. Většina představení nevyžaduje velké technické zabezpečení a je založena na využití prostoru takového, jaký je. Svou taneční kariéru Sai Kijima založil především na pouličních představeních a performancích, které prezentoval v Japonsku a následně po celé Evropě.