GOLD AND POWDER / SUMAKO KOSEKI (JAP/FR)
PREMIÉRA!
délka představení: 60 min
tanec butó
jazykově bezbariérové
„Pokud jde o butó, vzniklo zde mnoho nedorozumění – bývá považováno za tanec přízraků, něco děsivého a podobně. Ale v butó jde o hledání světla v temnotách, jde o to, aby světlo bylo v temnotě vidět jasněji. To je i důvodem vzniku představení Gold and Powder.“
Tanečnice je rozdělena mezi zlato a prach. Zlato je zde obrazem silné touhy, která se mísí s cynickým zpodobením aristokracie, moci a bohatství. Tanečnice ale mytickou postavu předstírá. Vidíme její touhu po kráse mytické postavy, symbolizovanou zlatou matérií. Tanec zlaté ženy naruší jemňoučký prach snášející se jako sníh, jako okvětní lístky. Její tělo se pomalu rozpadá. Zlatý a skvostný vesmír se kousek po kousku ztrácí v mlze a mění se v tisíce zrnek prachu. Ztrácí něco důležitého? Nebo je snad obdařena jiným světlem? Sumako dál tančí v tomto světě z prachu a ztvárňuje tak další rovinu (nejvlastnější povahu?) tance butó.
Představení je volně inspirováno tvorbou japonského budhistického básníka Kenji Miyazawy. Jeho premiérovému uvedení v České republice bude předcházet čtyřdenní intenzivní workshop pod vedením Sumako Koseki pořádaný 14. - 17. února v Slavoji Holešovice. Zájemci si můžou rezervovat místo na e-mailu bilejovak@jinonice.cuni.cz.
Více informací zde.
Sumako Koseki se umělecky formovala v Japonsku pod vedením velkých mistrů kabuki a butó. Její umělecká dráha započala v roce 1977 na festivale v Nancy ve Francii. Od té doby během spolupráce s Grotowskim, Adrienem a dalšími umělci rozvinula svůj vlastní styl tance butó, ve kterém spojuje jasnou dramaturgickou strukturu a práci s nevědomím. V Alfredu ve dvoře uvedla představení Mad-âme a E puits…et puis?.
Tanečnice je rozdělena mezi zlato a prach. Zlato je zde obrazem silné touhy, která se mísí s cynickým zpodobením aristokracie, moci a bohatství. Tanečnice ale mytickou postavu předstírá. Vidíme její touhu po kráse mytické postavy, symbolizovanou zlatou matérií. Tanec zlaté ženy naruší jemňoučký prach snášející se jako sníh, jako okvětní lístky. Její tělo se pomalu rozpadá. Zlatý a skvostný vesmír se kousek po kousku ztrácí v mlze a mění se v tisíce zrnek prachu. Ztrácí něco důležitého? Nebo je snad obdařena jiným světlem? Sumako dál tančí v tomto světě z prachu a ztvárňuje tak další rovinu (nejvlastnější povahu?) tance butó.
Představení je volně inspirováno tvorbou japonského budhistického básníka Kenji Miyazawy. Jeho premiérovému uvedení v České republice bude předcházet čtyřdenní intenzivní workshop pod vedením Sumako Koseki pořádaný 14. - 17. února v Slavoji Holešovice. Zájemci si můžou rezervovat místo na e-mailu bilejovak@jinonice.cuni.cz.
Více informací zde.
Sumako Koseki se umělecky formovala v Japonsku pod vedením velkých mistrů kabuki a butó. Její umělecká dráha započala v roce 1977 na festivale v Nancy ve Francii. Od té doby během spolupráce s Grotowskim, Adrienem a dalšími umělci rozvinula svůj vlastní styl tance butó, ve kterém spojuje jasnou dramaturgickou strukturu a práci s nevědomím. V Alfredu ve dvoře uvedla představení Mad-âme a E puits…et puis?.