FLASHBACK / Andrea Miltnerová (UK/CZ)
délka představení: 40 min
Pohybová exprese v obrazové instalaci
jazykově bezbariérové
děkujeme: Kamila Murlová, Marie Kinsky, Ewan McLaren
choreografie a intepretace: Andrea Miltnerová
režie a světelný design: Jan Komárek
zvuková kompozice a interpretace: Rainer Wiens
choreografie a intepretace: Andrea Miltnerová
režie a světelný design: Jan Komárek
zvuková kompozice a interpretace: Rainer Wiens
VSTUP ZDARMA! Akce se koná ve Veletržním paláci.
Paměť může způsobit zmatení mysli: zpětný pohled, flashback, je průnikem jak minulosti, tak (paradoxně) budoucnosti.
Do jisté míry inspirována pevným kódem barokní gestiky (obdobím, kdy smrt byla všudypřítomnou součástí veškerého dění), stejně jako svou charakteristickou obsesí pohybem, Miltnerová balancuje mezi precizními sekvencemi jemné gestiky a variacemi na minimalistický, opakovaný pohyb, který se posouvá v čase směrem k retrospektivě anebo představě.
Komárkův obrazový světelný design, propojený se staromódní projekcí diapozitivů à la Muybridge, vytváří komplexní a zároveň aktivně pohyblivou součást představení.
Rainer Wiens je zkušený kanadský hudebník a skladatel, jehož práce je vysoce oceňována alternativní scénou jak v Severní Americe, tak i Evropě. Použitím unikátního, osobitého zvukového spektra, vnáší do projektu nové citlivé asociace na dané téma.
Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let zaměřuje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Poté dostala angažmá v baletu Národního divadla v Praze. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, například Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Pracovala jako režisérka, choreografka a tanečnice s hudebními soubory Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tančila v barokních operách Národního divadla v Praze, v zámeckém divadle v Českém Krumlově a na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku. V současné době Andrea spolupracuje s francouzskou choreografkou Françoise Denieau a účastní se jako tanečnice jejího turné ve Francii, jako například v Paříži (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), ale také v Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Její současný taneční sólový projekt Fractured byl velice úspěšně uveden v Německu na euro-scéně Leipzig, na festivalu Unidram Potsdam a v Polsku. Je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku. Její poslední sólo, Tanec magnetické balerínky, bylo vybráno na prestižní seznam tzv. Priority Companies 2013, nejvýznamnějšího evropského networku Aerowaves. Představení uvidí návštěvníci festivalu Spring Forward (Zürich Tanzt) v Curychu, bylo pozváno i do Aarhusu v Dánsku, do divadla The Place v Londýně
a na Paradiso v rámci festivalu Julidans v Amsterdamu.
Jan Komárek
Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie. Zde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Poté odešel do Kanadského Toronta a společně s hudebníkem Rainerem Wiensem založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou, Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční autorské projekty, jako například Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011) anebo Útroby krávy (Košické Divadlo na peróně). Kromě toho pracuje jako světelný designer převážně na poli alternativní scény a uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou Festivalem Příští vlna/Next Wave a v roce 2010 cenu za světelný design, udělenou v rámci festivalu Česká taneční platforma.
Rainer Wiens
Klíčovými momenty v Rainerově přístupu k hudební kompozici jsou otevřenost a experiment. Jeho skladby se dynamicky proměňují, inspirovány samotnými performery. Interakce s hudebníky a umělci jiných žánrů představuje základní tvůrčí podnět pro celou jeho hudební kariéru. Wiens komponoval hudbu pro operu i pro taneční představení, stejně jako pro film a vytvářel a dirigoval alternativní hudební tělesa. Ústředním tématem jeho tvorby je dosažení ucelenosti za pomoci jednoduchosti a svobody skrze omezení. V současné době pracuje
a komponuje pro svoji hudební skupinu Dream Algebra.
Jiná představení:
Tanec magnetické balerínky, Fractured.
Paměť může způsobit zmatení mysli: zpětný pohled, flashback, je průnikem jak minulosti, tak (paradoxně) budoucnosti.
Do jisté míry inspirována pevným kódem barokní gestiky (obdobím, kdy smrt byla všudypřítomnou součástí veškerého dění), stejně jako svou charakteristickou obsesí pohybem, Miltnerová balancuje mezi precizními sekvencemi jemné gestiky a variacemi na minimalistický, opakovaný pohyb, který se posouvá v čase směrem k retrospektivě anebo představě.
Komárkův obrazový světelný design, propojený se staromódní projekcí diapozitivů à la Muybridge, vytváří komplexní a zároveň aktivně pohyblivou součást představení.
Rainer Wiens je zkušený kanadský hudebník a skladatel, jehož práce je vysoce oceňována alternativní scénou jak v Severní Americe, tak i Evropě. Použitím unikátního, osobitého zvukového spektra, vnáší do projektu nové citlivé asociace na dané téma.
Andrea Miltnerová
Britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let zaměřuje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Narodila se v Londýně, kde vystudovala klasický i moderní tanec. Poté dostala angažmá v baletu Národního divadla v Praze. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, například Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Pracovala jako režisérka, choreografka a tanečnice s hudebními soubory Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tančila v barokních operách Národního divadla v Praze, v zámeckém divadle v Českém Krumlově a na festivalech v Německu, Slovinsku a Maďarsku. V současné době Andrea spolupracuje s francouzskou choreografkou Françoise Denieau a účastní se jako tanečnice jejího turné ve Francii, jako například v Paříži (Opéra Comique) a Versailles (Opéra Royale), ale také v Lucembursku a Švýcarsku (Lausanne). Její současný taneční sólový projekt Fractured byl velice úspěšně uveden v Německu na euro-scéně Leipzig, na festivalu Unidram Potsdam a v Polsku. Je pozván do divadla Korzo v Den Haag v Holandsku. Její poslední sólo, Tanec magnetické balerínky, bylo vybráno na prestižní seznam tzv. Priority Companies 2013, nejvýznamnějšího evropského networku Aerowaves. Představení uvidí návštěvníci festivalu Spring Forward (Zürich Tanzt) v Curychu, bylo pozváno i do Aarhusu v Dánsku, do divadla The Place v Londýně
a na Paradiso v rámci festivalu Julidans v Amsterdamu.
Jan Komárek
Studoval UMPRUM, obor grafika, poté vystřídal různá zaměstnání a v roce 1983 emigroval do Francie. Zde založil Mimo theatre a působil jako klaun a loutkář. Poté odešel do Kanadského Toronta a společně s hudebníkem Rainerem Wiensem založil autorské pohybové divadlo s živou hudbou, Sound Image Theatre. Několikrát získal prestižní cenu Dora Mavor Moore za nejlepší inscenaci, design, scénickou hudbu a režii. V roce 2001 se Komárek přestěhoval zpět do Prahy, kde tvoří pohybové a taneční autorské projekty, jako například Tanec papírových tanečnic, Kampa sonáta (Pražské quadrienále 2011) anebo Útroby krávy (Košické Divadlo na peróně). Kromě toho pracuje jako světelný designer převážně na poli alternativní scény a uspořádal i několik výstav svých fotografií. V roce 2009 získal cenu Divadelní osobnost roku, udělovanou Festivalem Příští vlna/Next Wave a v roce 2010 cenu za světelný design, udělenou v rámci festivalu Česká taneční platforma.
Rainer Wiens
Klíčovými momenty v Rainerově přístupu k hudební kompozici jsou otevřenost a experiment. Jeho skladby se dynamicky proměňují, inspirovány samotnými performery. Interakce s hudebníky a umělci jiných žánrů představuje základní tvůrčí podnět pro celou jeho hudební kariéru. Wiens komponoval hudbu pro operu i pro taneční představení, stejně jako pro film a vytvářel a dirigoval alternativní hudební tělesa. Ústředním tématem jeho tvorby je dosažení ucelenosti za pomoci jednoduchosti a svobody skrze omezení. V současné době pracuje
a komponuje pro svoji hudební skupinu Dream Algebra.
Jiná představení:
Tanec magnetické balerínky, Fractured.
Podpořili:
Motus o.s. - produkce divadla Alfred ve dvoře, Ministerstvo Kultury, SE.S.TA a Divadlo 29 Pardubice
Motus o.s. - produkce divadla Alfred ve dvoře, Ministerstvo Kultury, SE.S.TA a Divadlo 29 Pardubice