Festival Bazaar 2018: ŠVIHLA / Tereza Hradilková a kol.

délka představení: 40 min
Skákání přes švihadlo jako dětská hra, ale i jako ambice a sebezdokonalování. Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice nebo jsi naopak v opakujícím se kruhu, z kterého nelze vystoupit? Jak dlouho vydrží hra být hrou a jak dlouho trvá, než samotná hra přejde v šílenství?

Představení se hraje v divadle Ponec a mluví se v něm česky a anglicky. Je součástí festivalu Bazaar 2018 a doprovodného programu MFF Praha - Febiofest.

Omlouváme se, ale vzhledem k rekonstrukci Husitské ulice není možné v okolí divadla zaparkovat. Z technických důvodů také není možné platit vstupenky na pokladně kartou. Děkujeme za pochopení.


Nápad na taneční sólo Terezy Hradilkové vznikl při práci na tanečním filmu Beating, natáčeném v pražském boxerském spolku Palaestra: „Fascinovalo mě, jak boxeři skáčou přes švihadlo. Líbila se mi lehkost, se kterou se pohybovali, rytmus, který střídali, pohyb rukou a nohou, který byl sám o sobě tancem. Nadchly mě i různé varianty skoků a přeskoků; perlou navíc byl pro mě zvuk švihadla, který tento pohyb doprovází,“ vysvětluje autorka projektu Tereza Hradilková.

Koncept, choreografie, interpretace: Tereza Hradilková
Dramaturgie a režijní spolupráce: Biljana Golubović
Hudba živě: Filip Míšek
Light design: Pavel Kotlík
Zvuk: Michal Sýkora
Kostým: Marjetka Kürner Kalous
Konzultace: Lukáš Jiřička
Produkce: Veronika Hladká
Koprodukce: Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec, Studio Truhlárna

Site-specific premiéra: 3. 10. 2016, festival 4 + 4 dny v pohybu
Divadelní premiéra: 12. 10. 2016, PONEC – divadlo pro tanec
Web skupiny: www.terezahradilkova.com
Trailer k inscenaci: https://www.youtube.com/watch?v=0L7B1ckD9xo
Za podpory: Ministerstvo kultury ČR, NADACE ŽIVOT UMĚLCE
Poděkování: Jakub Hradilek, Daniel Wunsch, Petr Horký, Jan Horák, Palo Kršiak, Dan Gregor, Festival Bazaar
Jiná představení:
Tereza Hradilková: Deadline
Tereza Hradilková, Einat Ganz, Klára Alexová: Krajiná
Einat Ganz, Tereza Hradilková: Proměnná

Tereza Hradilková vystudovala obory současný tanec a divadlo (mime theatre) na Theaterschool v Amsterdamu. Věnuje se současnému tanci, jeho interpretaci, výuce a choreografii a to jak v Čechách, tak v zahraničí. Jako interpretka spolupracovala se soubory NANOHACH, VerTeDance, Divadlem Bratří Formanů a choreografy jako Andrea Miltnerová, Claude Brumachon (FR), Serge Ambert (FR), Fabian Chyle (DE), Stefan Dreher (DE) a další.

Filip Míšek je hudebník a skladatel. Zakládající člen kapely Khoiba, se kterou nahrál, autorsky se podílel na dvou albech, dvou EP a koncertoval v Čechách a po Evropě. V současné době tvoří pod pseudonymem Dikolson. Jeho debutové album "The Bear is Sleeping Now" vyšlo v roce 2011 u labelu Minority Records a posléze v roce 2013 v Japonsku u labelu Friend of Mine Records. Skládá hudbu k filmům (např. Restart, Den draka, Rozkoš, Lichožrouti) a také k divadelním a tanečním
představením (např. Podmínka zániku, Antikody, Boys&Girls, Guide, Švihla).

Pavel Kotlík je light-designer, technický šéf divadla PONEC a zakládající člen souboru VerTeDance. V roce 2012 získal cenu za světelný design k představení Found & Lost ve spolupráci s choreografkou Charlottou Öfverholm v rámci festivalu Česká taneční platforma. Podílel se na vzniku oceněných představení, spolupracoval např. s Jarem Viňarským, Farmou v jeskyni, s Min Tanakem, Vladimírem Houdkem ad. Jeho cesta světelným designem vedla napříč spektrem divadelním žánrů – od opery, přes činohru, balet, moderní i klasický tanec, až k nezávislým projektům v Čechách i zahraničí.

Biljana Golubović ukončila studium výtvarného umění v Bělehradě, a poté na pražské DAMU režii a dramaturgii. Věnuje se divadlu s žánrovým přesahem - fyzické divadlo, site-specific, projekty s mentálně postiženými, komunitní divadlo, které se realizovaly v Čechách i zahraničí. Od r. 2000 se na DAMU zabývá pedagogickou činností v oboru divadelní antropologie v praxi a teorii a dále studiu performance na katedře Divadlo v netradičním prostoru. V roce 1997 založila s D. Draginem občanské sdružení BART, které se vedle pořádaní mezinárodních divadelních dílen zabývá výzkumem a natáčením dokumentárních filmů.