EMILY

hlubiny a barvy samoty
délka představení: 60 min
jazykově bezbariérové
Představení bylo inspirováno životem a poezií Emily Dickinson, ženy která se rozhodla žít mimo společnost a uzavřít se ve světě svého psaní.

Druhým inspiračním zdrojem byl internet, jako novodobá encyklopedie lidské osamělosti. Kde byla dříve přijímána samota jako výzva ke kontemplaci, nebo jako možnost sebepřekročení, rozmělňuje ji dnes internetová komunikace do řady malých izolovaných momentů. Namísto vzdorování faktu samoty nacházíme jeho popírání a unikání v řadě nových identit, vytvářených podle momentální potřeby.

Představení EMILY komunikuje převážně zvukem. Kompozice z útržků skladeb, šumů a hluků vzniká přímo na jevišti a tvoří pak spolu s pohybem a projekcí jeden celek. Zazní v něm básně Emily Dickinson i texty lidí, kteří se samoty bojí a prostřednictvím internetu někoho nebo něco hledají. Autentické texty blogů a inzerátů vnímáme jako silné výpovědí o dnešních lidech a jejich existenciální úzkosti.

\"I find extasy in living\"
Emily Dickinson

handagote.com, myspace.com/handagote

HANDA GOTE research and development je konceptuální postdramatické divadlo, mísící ve svém instrumentáři zvukové instalace, pohybové a taneční divadlo, živou hudbu, výtvarné divadlo a technologie.
Jejich tvorba je ovlivněna minimalismem, východní filosofií i hnutím DO IT YOURSELF. Mísí v sobě české kutilství, recyklaci objektů i technologií i inspiraci japonskými estetickými kategoriemi SABI a MONO NO AWARE.

Trademarkem jejich práce je alternativní práce se samotným prostorem, kde pomocí různých předmětů běžného užití a samotné divadelní techniky vytváří svébytnou verzi scenografie.

Inspirace tvůrců se často nalézá za hranicemi divadla a vede až do světa vědy a techniky. Dokumentární aspekt představení bývá často východiskem pro kontemplativní jevištní obrazy. Skupina vznikla v roce 2005.

Handa Gote je japonský výraz pro pájku.
... Handa Gote odmítá používat prvoplánovou manipulaci s pocity. Spíše rozbíjením očekávaných postupů (zvukových i obrazových) provokuje diváka k tomu, aby sledoval svou vlastní spontánní odezvu. Pracuje s iluzí, ale zároveň ukazuje, jak ji vytváří. A všechno je přitom velmi jemné. ...
Respekt 27/2008, „Osamělé hry“, Magdaléna Platzová

premiéra: 26. 6. 2008

koprodukce: jedefrau.org a MOTUS o.s. – produkce divadla ALFREDVEDVOŘE

podpořili: Ministerstvo kultury ČR, hlavní město Praha

foto Roman Mikeš foto Roman Mikeš foto Josef Sodomka foto Roman Mikeš foto Roman Mikeš foto Roman Mikeš