VETŘELEC

pohybová a loutková kompozice
Scénická kompozice na pomezí pohybového a loutkového divadla. Představení je založené na nezvykle precizní herecké „partituře“.
Žena je vtažena do zápasu, který nemůže vyhrát ani prohrát. Tentokrát a jednou provždy. Ocitá se tváří v tvář sama sobě – své druhé, stejně hmatatelné podobě. Která z nich ovládá a která se podřizuje? Která je závislá a která rozhoduje? Na počátku jedna proti druhé, na konci obě propleteny v jednu.

„Žena. Tváří v tvář sama sobě. Sama v sobě. Ovládat, podřizovat, záviset, rozhodovat. Zápas. Vnitřní dítě. Já, ty, on, ona, ony. Je to jedno. Je jedna. Jedna : jedna. Svoboda. Smír. Rýže.“
Kristina Maděričová

„Princip iluzivního vedení loutky však postupně herečka opouští. Z manekýna s pohyblivou rukou se stává partnerka, která se postupně zdokonaluje v jemných pohybech. Dřevěnými prsty drze prohrabává partnerčinu kabelku, zkoumá její papírový kapesník, opakuje ženské koketní pohyby a postupně se osamostatňuje. Také rovnováha vztahu se vychyluje: loutka, vetřelec hrdinčina JÁ, vítězí a stává se tím, kdo manipuluje…
…Kreace Kristiny Maděričové je obdivuhodnou loutkohereckou etudou s pečlivě jemným vedením i vtipnými nápady…“

míč: Loutka s rukou z filigránu, Divadelní noviny
Představení vzniklo v produkci Studia Damúza, premiéra 11. září 2007

podpořili: Ministerstvo kultury ČR, hlavní město Praha a Divadlo Na zábradlí

foto Irena Vodáková foto Irena Vodáková